Jag bygger luftslott nu

Med gips under naglarna, färg i pannan och med en miljon nya intryck samlade i ett lyckorus har jag nu kommit hem från en introduktionskurs på Nyckelviksskolan. Det är en skola med inriktningarna konst, konsthantverk, arkitektur och design, belägen högt uppe på en kulle bland lummiga trädgårdar. Den består av fyra gamla villor i vilka de olika ateljéerna finns, som för övrigt var helt fantastiska! Husen påminde lite om Fanny och Alexander, med stora spröjsade fönster, knarrande trappor och gamla trägolv, fulla av underbara människor, kreativitet och målarfärg. Jag har sprungit runt där igår och idag bland skulptursalar, metallverkstäder och målarloft, med en namnlapp och ett leende. Jag har fått en uppfattning om atmosfären på skolan och en inblick i hur arbetet fungerar, vilket har varit jättekul eftersom jag ska söka dit till hösten. Jag möter nu den utmaning som arbetsproverna innebär med nerverna utanpå huden. Jag vill väldigt, väldigt gärna möta hösten där! 

All that I desire to point out is the general principle that life imitates art far more than art imitates life

- Oscar wilde



A

Kommentarer
Postat av: jennifer,

damn, snygging där! & det finns ingen bättre grabb att lyssna på en oscar wilde. aldrig någonsin,

2010-03-30 @ 22:42:41
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, verkligen inte! Han var en man med många kloka ord.

2010-03-30 @ 22:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0